måndag 25 mars 2013

Bakutmaningen! Bidrag nr.9 !!!

Hjärtbakelser med smak av PÄRON & vanilj, mums!
Bakelsebottnarna har jag helt enkelt stansat ut från rulltårtsbotten! 

Ljus rulltårta =

3st ägg + 1,5dl socker som vispas vitt & pösigt.
Blanda 5tsk potatismjöl,3 msk mjöl och 1tsk bakpulver.
Vänd ner i äggblandningen.
Häll smeten på en plåt med bakplåtspapper och  grädda i 225gr i 5-6 minuter.

När botten har svalnat en smula, stansar jag ut dessa bakelsebottnar och fyller med valfri mumsig fyllning.
En stor favorit är vaniljkrämsgrädde varvat med pärongrädde och små päronbitar i sockerlag.
Täck med marsipan och dekorera efter fantasin.

En aningens tidskrävande men ojoj så enkelt och GOTT!


Nu vet jag inte riktigt hur man länkar för att hjärtan kan rösta på mig *ler*,
men den stora bakutmaningen hittar ni här =

http://www.femme.se/niiinis/2013/03/18/den-stora-bakutmaningen/

KÄRLEK TILL ER ALLA! Livet ÄR saft & bullar! =)

2 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Varit inne på femme.se/niniis och röstat på dig så klart!
    Var det första jag gjorde när bidragen komm upp var att se om du skickat in något. Bidrag nr 9 det var minsann ditt.
    Håller tummarna för dig.
    Kram Laila

    SvaraRadera
  2. Älskade hjärtat, TACK!
    Tyckte det var en himla kul grej o ännu skojigare vart det ju när hon berättade att vinnaren skulle få en glassmaskin.
    DET vore ju smutt! =)
    Saknar dig love <3

    SvaraRadera