måndag 29 april 2013

TÅRTOR!

Jag får ofta frågan om vilka smaker jag gillar bäst,
vilka jag kombinerar och använder mig av.

Nu är det ju så att det är endast fantasin som sätter stop för det hela.
Man kan baka/ smaksätta med i stort sett vad som.
Din favoritgodis, choklad, frukter, bär osv osv.

Men det JAG använder mig mest utav är ;
-Päron
-Smultron / jordgubb
-Hallon
-Blåbär
-Banan
-Choklad
-Vit choklad
Och det mesta kombinerar jag med vaniljkrämsgrädde alt chokladmousse.
Och ofta med sockrade frukter eller bär.

Jag bakar både  med ljusa bottnar & saftiga chokladbottnar.
Men något jag tycker kan göra det hela lite roliga är att ha färgade bottnar,
som smakar som vanliga ljusa bottnar.
Det ser fint och lite speciellt ut när man sedan skär i tårtan ;)

Locket och dekoren gör jag utav marsipan,
använder mig typ aldrig av sugar paste,
då jag tycker att det är SÖTT och framförallt är jag ett stort fan utav Örebro Bagerivaror´s marsipan.

Glutenfritt / Laktosfritt - nemas problemas!
Däremot kan jag ju aldrig garantera att köksbänkarna inte innehåller nåt spår utav detta,
då både gluten och laktos används här hemma.

Kärlek från mig !!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar