söndag 17 februari 2013

Till min födelsedag

Med texten = Ett år närmare pension!



Imorgon fyller jag visst år då.
Och då tänkte jag att när jag ändå fyller halvjämnt,
så måste jag väl bjussa på tårta på jobbet?
Tyvärr var det inte riktigt min dag i bakväg idag.
Marsanpulvret tog slut, sockret tog slut.
jag var för ivrig med tårtbottnarna och väntade inte tillräckligt länge tills de svalnat,
vilket resulterade i totaldemolerade tårtbottnar.
Då sockret var slut tänkte jag,
okej, nu får det bära eller brista!!?
Jag försökte att bygga & rädda tårtan så gott jag kunde.
Det gick helt okej att bygga den,
MEN frågan är, HUR ser det ut när vi skär i den imorgon???
Det visar sig!
Marsipanlock lägger jag ju allra helst samma dag,
men då jag jobbar fm imorgon,
var jag tvungen att göra hela tårtan idag.
Huhuujajaaa, smakerna blev som i en William igen iallafall,
då jag hade allt som behövdes hemma sen helgens kalasande.

Håll tummarna att den smakar mumma !

Kramar!

4 kommentarer:

  1. Grattis min vän!
    Men Sina nu tog du väl ändå i.... Ett år närmare pensionen, vad ska jag då skriva Ett år närmare döden. Nä skämt och sido.
    Du har minst halva livet kvar så se till att uppfylla dina drömmar så slipper du att längta till pensionen.
    Ha en riktigt bra födelsedag och njut av livet.
    Stor kram idag för det är ju din födelsedag idag.
    /Laila

    SvaraRadera
  2. TACK älskade du <3
    Hahahha men det är ju sant ju,
    ett år närmare pensionen varje år!=)
    Fresten gumman, var det du som skickat muffinsformar till mig???

    SvaraRadera
  3. Laila:
    Tyvärr, jag hade tänkt göra något sådant men kom aldrig till skott. Det kanske är mitt samvete som har skickat dem till dig. Nä du får nog vaa nyfiken ett tag till.... Tids nog så avslöjar sin vännen som varit snäll och skickat formarna till dig.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det var lilla Åsa från södertälje, hehe =) <3

    SvaraRadera